Tämä on ruoka- ja leivonta-aiheinen blogi. Muotia ja elämää löydät toisesta blogistani Sweet & Sour Lollipop.

keskiviikko 31. elokuuta 2011

Herkkuja välillä

Työni takia minulla ei ole ollut aikaa ja voimia leipoa oikeastaan mitään. Mutta nyt ovat työt loppu! Joten voitte odottaa leivonnaisia taas. ;) Tässä on tuulihatut, jotka vein työpaikalleni viimeisenä työpäivänä:

Aika nopeasti otettu kuva, tuulihatut esteettisesti rasiassa, döh.

Ohje

100g voita
2 dl vettä
1,5 dl vehnäjauhoja
2 munaa

  • Kiehauta rasva ha vesi kattilassa
  • Lisää kaikki jauhot hyvin sekoittaen, kunnes taikina on kiinteää ja irtoaa reunoista.
  • Otetaan kattila pois liedeltä ja annetaan jäähtyä hetki.
  • Lisätään munat sähkövatkaimella sekoittaen.
  • Nostellaan tai pursotetaan taikinaa leivinpaperoidulle pellille.
  • Paistetaan 200 asteisessa uunissa 20-30 minuuttia koosta riippuen.
  • Uunin ovea ei missään nimessä saa avata paiston aikana!
  • Täytä tuulihatut jäähtyneinä.
Itse täytin tuulihatut suklaavaahdolla.


Lisäksi ihana kakkupalanen, jonka söin kahvila Nostalgiassa. Oli todella hyvää!

Olen lisäksi ollut nyt kipeänä juuri silloin, kun minulla on vielä viikko "vapaata" ennen opiskelun alkua. Miksi juuri näin piti käydä. :( Yritän kovasti parantua traconiin, jotta voin hillua siellä mekossa. Ja traconista puheen ollen, minua saa käydä moikkaamassa. :) Vaikka olen tälläinen herkkusuu, niin lupaan olla syömättä sinua! :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti